loading...
فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT&IT)
محمد رضا بازدید : 222 پاییز 1394 نظرات (0)

دِلفی یا به تعبیری ویژوآل پاسکال – یک زبان برنامه‌نویسی است و بستری برای توسعهٔ نرم‌افزار که شرکت بورلند آن را تولید کرده است. این زبان، در بدو انتشار خود در سال ۱۹۹۵، به عنوان یکی از نخستین ابزارهایی مطرح شد که از توسعهٔ نرم‌افزار بر مبنای متدولوژی RAD پشتیبانی می‌کردند؛ یعنی تولید و توسعهٔ سریع برنامه‌های کاربردی. این نرم افزار بر مبنای پاسکال شی‌گرا بوده و از این زبان مشتق شده است. البته بورلند نسخه‌ای از دلفی و سی‌پلاس‌پلاس‌بیلدر را برای لینوکس به نام کایلیکس (Kylix) ارائه کرد که مورد استقبال توسعه دهندگان نرم‌افزارهای لینوکس قرار نگرفت. نرم‌افزارهای دلفی در ابتدا به صورت مستقیم از کتابخانه‌های ویندوز و کتابخانهٔ مخصوص خود به نام VCL استفاده می‌کرد، اما پس از نسخه ۶ دلفی، امکانات استفاده از دات‌نت هم به آن اضافه شد. در حال حاضر می‌توان دلفی را یکی از رایج‌ترین زبان‌های ممکن در ایران دانست. زبانِ دلفی که پیشتر بنام پاسکال شیءگرا (Object-Pascal) خوانده می‌شد و برای طراحی نرم‌افزاهای تحت ویندوز به کار می‌رفت، امروزه چنان توسعه یافته است که برای تولید نرم‌افزارهای تحت سیستم‌عاملِ لینوکس و دات‌نت نیز به کار می‌آید. بیشترین کاربرد دلفی در طراحی برنامه‌های رومیزی و پایگاه دا‌ده‌ها‌ است، اما به عنوان یک ابزارِ «چند- منظوره»، برای طراحی انواع گوناگونی از پروژه‌های نرم‌افزاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ُبرای دانلود مشاهده و دانلود را کلیک کنید، برای مشاهده یا دانلود این مطلب باید عضو سایت باشید:...

alireza1 بازدید : 187 پاییز 1394 نظرات (1)

تعداد زیادی از کاربران منتظر عرضه‌ی اندروید 6.0 یا مارشمالو برای دستگاه‌های هوشمند خودشان هستند. این سیستم عامل مدتی پیش به شکل رسمی برای دستگاه‌های نکسوس عرضه شد و شرکت‌های مختلف هم سعی دارند آخرین نسخه‌ی اندروید را برای محصولات خودشان عرضه کنند.

قابل مشاهده برای کابران عضو:.....

محمد رضا بازدید : 188 پاییز 1394 نظرات (0)

توزیع دبیان که مادر توزیع‌های معروفی مانند اوبونتو است، در این نسخه به‌صورت رسمی از راه‌انداز systemd استفاده کرده است که جنجالی‌ترین تغییر این نسخه هست که از مدت‌ها پیش بحث‌هایی میان کاربران ایجاد کرده است و عده‌ای تصمیم به فورک نسخه‌ی جداگانه‌ای بدون راه‌انداز systemd گرفته‌اند.

در ادامه به‌صورت خلاصه تغییرات مهم این نسخه را ذکر می‌کنیم و در رابطه با جنجال‌های systemd و مشکلی که این افراد با آن دارند در مطلب جداگانه‌ای به بررسی آن خواهیم پرداخت.

در دبیان 8.0 Debian علاوه بر به‌روزرسانی بسته‌ها به آخرین نسخه پایدار، پشتیبانی از دو معماری پردازنده جدید یعنی arm64 و ppc64e آغاز شده و معماری‌های IA-64 و Sparce کنار گذاشته شده است.

این نسخه مانند گذشته با میزکار پیش‌فرض GNOME عرضه شده است؛ اما می‌توانید نسخه‌های مختلف با میزکارهای مختلف (از جمله KDE، LXDE، XFCE، Mate و Cinnamon) و همچینین نسخه کمینه‌ی net-install را دریافت کنید و اقدام به نصب و استفاده از خط فرمان کنید و یا میزکار مورد نظر خود را نصب کنید.

برای برای دانلود قسمت مشاهده و دانلود را کلیک کنید / توجه داشته باشید باید عضو سایت باشید تا کتاب آموزشی رو دانلود کنید....

محمد رضا بازدید : 197 پاییز 1394 نظرات (0)

افرادی قصد مشاهده این پست را دارند ابتدا باید برنامه نویسی سی شارپ 1را که در سایت قرار داده ایم را مطالعه کنند و سپس این کتاب را دانلود کنید ، در غیره این صورت با مشکل مواجعه خواهید شد .

لینک برنامه سازی یک

در این پست برنامه سازی 2و 3 را برای شما به صورت رایگان قرار داده ایم . برای مشاهده ابتدا عضو شوید

برای دانلود این کتاب  ابتدا در سایت عضو شوید و سپس به ادامه مطلب این پست رفته و فایل رو دانلود کنید .

محمد رضا بازدید : 184 پاییز 1394 نظرات (0)

پس از ورود رابط USB-C به لپ تاپ ها،اکنون زمان آن رسیده است این پورت را بر روی مادربردهای کامپیوتری تجربه نمایم.چیپست جدید اینتل (Z170) قابلیت های مناسبی برای پشتیبانی از USB های جدید دارد و به زودی شاهد حضور گسترده USB-C بر روی سیستم های دسکتاپ خواهیم بود.

برای مشاهده متن ادامه مطلب را کلیک کنید )ابتدا عضو شوید

محمد رضا بازدید : 207 تابستان 1394 نظرات (1)


سخت افزار چیست؟

امروزه با پیشرفت علوم کامپیوتر و افزایش استفاده از دستگاه های الکترونیک واژه ی سخت افزار ،نرم افزار،برنامه نویسی و… زیاد به کار می رود.اما شناخت و آموختن هر یک نیازمند مطالعه ی دقیق و اصولی است.
سخت افزار یکی از شاخه های مهم علوم کامپیوتر محسوب می شود و به کلیه ی اجزا و قطعات کامپیوتر که به طور فیزیکی وجود دارند و می توان آنها را لمس کرد، Hard ware یا سخت افزار می گویند.آشنایی با سخت افزار و نحوه ی کارکرد هر کدام از قطعات ،کاربران را در استفاده ی هرچه بهتر از کامپیوتر کمک خواهد کرد.همچنین  می توانند از همه ی پتانسیل ها و قابلیت های کامپیوتر خود به آسانی و به خوبی بهره بگیرند.
به طبع آشنایی و آموزش  سخت افزار برای استفاده از قطعات ،نسبت به تولید قطعات بسیار آسان می باشد.تولید قطعات کامپیوتری کار ساده ای به  نظر نمی رسد و هر کشوری قادر به تولید آنها نیست.
تولید و ساخت قطعات مهم و اصلی کامپیوتر منحصر به شرکت های خاصی می شود که اکثر آنها در کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا ،چین ژاپن و… فعالیت دارند.
برای مثال ساخت  پردازنده ی مرکزی(CPU) که یکی از مهمترین قطعات هر کامپیوتر است ،پیچیده ترین کاری است که بشر تاکنون انجام داده است.تکنولوژی به کار رفته در آن بسیار پیچیده و درعین حال ظریف و دقیق است .اما استفاده از آن آسان بوده و با دانش و تجربه آسان تر هم می شود.
کسانی را که با سخت افزار سروکار دارند می توان به دو دسته تقسیم نمود.دسته ی اول افرادی هستند که به طور تجربی کار می کنند و هدف آنها تعمیر و یا عرضه ی قطعات است.برای مثال اگر از آنها سؤال شود که حافظه ی CMOS کجاست و چه کاری انجام می دهد شاید نتوانند جواب دهند.
اما دسته ی دوم کسانی هستند که بیشتر به دنبال دانش و تکنولوژی  به کار رفته در قطعات می باشند که این دانش را به صورت آکادمیک به دست می آورند.
درباره ی مدت زمانی که برای یادگیری و آشنایی با سخت افزار لازم است ،نیز می توان گفت دوره ی مشخصی ندارد و بیشتر بستگی به نوع آشنایی دارد.اگر هدف شخص مورد نظر صرف آشنایی با چند قطعه ی خاص آن هم در سطح ابتدایی باشد با گذراندن چند جلسه کلاس آموزشی یا بهره گیری از کتاب می تواند به خواسته ی خود برسد. 

برای دانلود آموزش کامل سخت افزار ابتدا در سایت عضو شوید و سپس به ادامه مطلب رفته و فایل اموزش رو دانلود کنید.......

محمد رضا بازدید : 489 تابستان 1394 نظرات (1)

 

حتما تاکنون با اهمیت روزافزون استفاده از نرم افزار اکسل آشنا شده اید و به همین دلیل است که دوره آموزش اکسل را برای یادگیری انتخاب کرده اید! اگر تاکنون با این نرم افزار آشنایی نداشته اید و حتی هیچ ایده ای درباره کارکرد آن ندارید، اصلا نگران نباشید! قدم به قدم با این دوره آموزشی پیش بروید و با استفاده از تصاویر، همزمان به اجرای دستورالعمل ها بپردازید. خواهید دید که در پایان این دوره، به راحتی به نرم افزار اکسل مسلط شده اید

برای دانلود مجموعه اموزشی ادامه مطلب را کلیک کنید!

محمد رضا بازدید : 164 تابستان 1394 نظرات (1)

مجموعه آموزشی شبکه های رایانه افرادی که علاقه کار با شبکه را دارند رو می توانند از این بخش استفاده کنند 

برای دانلود مجموعه آموزشی ابتدا در سایت عضو شوید و سپس به ادامه مطلب رفته و فایل رو دریافت کنید.

تعداد صفحات : 15

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما کدام یک از زبان های برنامه نویسی سطح یادگیری آن مشکل است؟
    نظر خود را درمورد سایت انتخاب کنید____(با ما همکاری کنید)
    آمار سایت
  • کل مطالب : 117
  • کل نظرات : 33
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 169
  • آی پی امروز : 67
  • آی پی دیروز : 49
  • بازدید امروز : 192
  • باردید دیروز : 270
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,398
  • بازدید ماه : 6,479
  • بازدید سال : 28,146
  • بازدید کلی : 104,172
  • کدهای اختصاصی